Dziś o tzw. SPRZEDAŻY PREMIOWANEJ JAKO CZYNIE NIEUCZCIWEJ KONKURENCJI !
Działania reklamowe i promocyjne przedsiębiorców mogą przybrać różną postać. Należy do nich również tzw. sprzedaż premiowana.
Sprzedaż premiowana, w której klienci otrzymują za darmo dodatkowe towary lub usługi nie może naruszać zakazów określonych prawem. Co do zasady jest ona bowiem uznawana za czyn nieuczciwej konkurencji, jednak w drodze wyjątku taka sprzedaż jest dopuszczalna, jeżeli premie stanowią towary lub usługi:
1. o niewielkiej wartości lub próbki towaru,
2. wygrane w loteriach promocyjnych, organizowanych na podstawie przepisów o grach hazardowych, lub konkursach, których wynik nie zależy od przypadku.
Pojęcie "niewielkiej wartości" oraz "próbki towaru" nie jest zdefiniowane, przez co w praktyce mogą się pojawić wątpliwości, czy taka sprzedaż nie zostanie uznana za czyn nieuczciwej konkurencji.
Zanim zdecydujesz się na tego rodzaju sprzedaż, rozważ czy Twoje działania mieszczą się w ramach dozwolonych prawem bądź skorzystaj w porady profesjonalisty.
Naruszenie zakazu dotyczącego tego rodzaju sprzedaży zagrożone jest bowiem sankcją karną.
#mustknowdlabieznesu #gedlex #prawnikodumów #prawnikgdynia
#przedsiębiorcy
